Inkontinencia torna

Hatékony gyakorlatok inkontinencia ellen nőknek - Netamin Webshop

Kegel-gyakorlatok

Ugrás a kapcsolódó cikkekre Az inkontinencia, azaz az akarattól független inkontinencia torna a legtöbbek szemében kényes témának számít, pedig egyáltalán nem kéne annak lennie. Az inkontinencia bárkit érinthet — legyen, idős vagy éppen fiatal. A várandós nők és kismamák közel 72 százaléka tapasztal vizeletvesztéses tüneteket.

Enyhe esetben például nevetés vagy tüsszentés esetén távozik egy-két csepp vizelet, súlyosabb esetben olyan hirtelen jelentkezik a sürgető vizeletürítési kényszer, hogy nincs már idő eljutni a mosdóba.

Küzdjön meg a szivárgással: végezzen Kegel-gyakorlatokat.

Az inkontinencia az inkontinencia torna nagymértékben ronthatja, ezért fontos tenni ellene. Az alábbiakban ehhez írtunk inkontinencia torna segítséget. A Kegel-gyakorlatokról Az inkontinencia kezelésére leggyakrabban az úgynevezett Kegel-gyakorlatokat ajánlják. Minden esetben fekve végezzük ezt a gyakorlatot!

Kezdésként egyszerűen képzeld el azt a helyzetet, amikor vizeletürítés közben egy pillanatra megállsz és visszatartod a vizeletet. Ezzel a mozdulattal hatékonyan erősítheted a medencefenék izmait. Feküdj a hátadra, lazíts el minden izmodat és próbáld meg inkontinencia torna hasizmok és egyéb izmok használata inkontinencia torna, csak ezt, a vizelet-megszakítás során alkalmazott izmot megfeszíteni, majd lassan elengedni.

Érdemes naponta háromszor ismétlést végezni. Ezután ugyanebben a helyzetben húzd össze a farizmaidat, majd engedd el őket — ezt szintén ismételd ször.

A Kegel torna és egyéb, szakoktatók segítséget elsajátítható intimtorna gyakorlatok valóban kiválóan erősítik az inkontinencia leküzdésében legfontosabb szerepet betöltő medencefenéki izmokat.

Néha azonban a Kegel izmokkal ellentétesen működő más szóval antagonista izmokra kell több figyelmet fordítani.

Nyugodtan beszélje meg orvosával a kezelés részleteit, és a kezelések esetleges mellékhatásait. Gyakran a kezelés elkezdése után a tünetek drámaian javulnak. Négy nagy kezelési mód közül lehet választani, mégpedig a viselkedésterápia, a gyógyszeres terápia, a gyógyászati segédeszközök alkalmazása, illetve a műtéti terápia közül. Általánosságban elmondható, hogy az orvosok a legkisebb beavatkozással járó kezelési módoktól haladnak az egyre nagyobb beavatkozások - így a műtét - felé.

A következőkben bemutatunk 8 olyan gyakorlatot, amellyel ezeket az izmokat is erősebbé teheted. A természetes vagy császáros szülés ugyancsak fokozza az inkontinencia esélyét. A gyakorlatok javasoltak nem csak kezelésre, de megelőzésre is. További gyakorlatok inkontinencia ellen 50 éves kor alatt 1. A csípőhajlító izom nyújtása Ereszkedj a jobb térdedre, majd a térd helyzetváltoztatása nélkül nyomd a csípőt a talaj irányába, miközben a lábak és térdek előre néznek!

Mikor szükséges intimtornát végezni

Tartsd a mozdulatot mp-ig, majd ismételd meg a másik lábbal is! Kitörés oldalra Lépj ki oldalra egy nagyot a bal lábaddal, közben a jobb láb maradjon nyújtva. A bal lábfej 45 fokos szögben kifelé nézzen! A kilépő láb térdét hajlítsd be addig, amíg a térd nem éri túl a boka felfelé meghosszabbított vonalát!

Kilépéskor a törzs maradjon stabil, egyenes! Lökd vissza magad bal lábbal a kiinduló helyzetbe és ismételd meg a mozdulatot a másik oldalra is!

Viselkedésterápia

Guggolás Állj vállszélességű terpeszben, kezek a test előtt. Engedd le a feneked addig, hogy a lábszár és comb derékszöget zárjon be. Arra figyelj, hogy guggolásnál a térd ne menjen a boka vonala elé, mert az nagyon megterheli a térd ízületeit. Végezhető saját testsúllyal, de haladók rúddal is csinálhatják.

inkontinencia torna

Háromirányú kitörés Először előre lépj gyógymód a prosztatagyulladásról, egyik, majd másik lábbal, ezt követően következzen az oldal irányú kitörés mindkét oldalra, majd hátra lépj ki, szintén mindkét lábbal. Haladóként növelheted a sebességet inkontinencia torna a szettek számát. Plank Vedd fel a fekvőtámasz helyzetet és támaszkodj az alkarokon és a lábujjakon másodpercig.

A hasad végig legyen behúzva, inkontinencia torna tested egy egyenes vonalat alkot a lábujjaktól a fejed búbjáig. Kezdd másodperces plankkel, és ismételd meg 3-szor. Később fokozatosan növelheted az időtartamot.

inkontinencia torna

Gyakorlatok inkontinencia ellen 50 éves kor felett és alatt is! Labda összenyomás combbal Ülj le egy székre egyenes háttal, felemelt fejjel, úgy, hogy az állad a talajjal párhuzamos legyen, a vállad pedig egy vonalban a csípőddel.

Helyezz egy fitnesz labdát vagy ha nincs, egy keményebb párnát a combjaid közé. Nyomd össze a labdát és tartsd összenyomva 10 másodpercig.

Főoldal » Betegségek » Női bajok » Inkontinencia » Gátizom-gyakorlatok vizeletcsepegés ellen A gátizom-gyakorlatokat a technikát kifejlesztő nőgyógyász után Kegel-gyakorlatoknak hívják. A gátizom gyakorlatok a stressz inkontinencia hagyományos kezelésére alkalmazhatók, arra, hogy a vizelési inger által kiváltott inkontinenciára is hatásos lenne, nincs bizonyíték.

Ismételd meg szer. Ha kihívásra vágysz, ülj úgy, hogy a hátadat nem támasztja a szék, ez segít megerősíteni a inkontinencia torna combokat és a hasizmokat, melyek összefonódnak a medencefenék izmaival és hozzájárulnak a jobb hólyagkontrollhoz.

inkontinencia torna

Medencefenék aktiváló gyakorlat Ülj le egy székre és köss egy fitneszszalagot a lábaid köré térdmagasságban, zárt lábbal. Nyisd szét a térdeidet, majd zárd össze őket. Feszítsd meg a belső combizmaidat és farizmaidat, amikor összezárod a térdeidet. Végezz három, 20 ismétlésből álló sorozatot, a sorozatok között 10 másodperces pihenővel, heti 5 alkalommal.

Ha nincs fitneszszalagod, akkor harisnyát is használhatsz. Hasizom-összehúzódás Inkontinencia torna alakban A szék szélén ülve húzd be a hasizmaidat a gerinced irányába, miközben C alakba görbülsz, kinyújtott karokkal.

Ezután egyenesítsd ki a hátad és ügyelj a helyes testtartásra. Végezz 3 sorozatot, sorozatonként 10 ismétléssel. Tornán kívül mit tehetsz még az inkontinencia ellen?

Küzdjön meg a szivárgással: végezzen Kegel-gyakorlatokat.

Hagyd abba a dohányzást A dohányzás irritálja a hólyagot, illetve a köhögés növeli a medencefenék izmaira nehezedő nyomást, stressz inkontinenciát eredményezve. A cigiről való leszokáshoz itt találsz bevált tanácsokat! Kerüld el az emelgetést Az emelés megterheli a medencefenék izmait, ezért amikor csak lehet, kerüld el.

Gátizom-gyakorlatok vizeletcsepegés ellen

Ha fel kell emelned valamit, például kisgyereket vagy inkontinencia torna, feszítsd meg a medencefenék izmaidat az emelés előtt és közben.

Szabadulj meg a túlsúlytól Az elhízás meggyengítheti a medencefenéki izmokat és inkontinenciát okozhat, a zsírszövet által a hólyagra nehezedő nyomás miatt.

Ha megszabadulsz a túlsúlytól, az javíthat a tüneteken vagy akár teljesen meg is szüntetheti azokat.

inkontinencia torna

A fogyáshoz itt találsz segítséget. Csökkentsd a koffeinfogyasztást A koffein irritálja a húgyhólyagot és ronthat az inkontinencián. A kávénak van a legnagyobb hatása, ezért érdemes abbahagynod az ivását vagy koffeinmentesre váltanod.

inkontinencia torna

Emellett a szénsavas üdítőitalok, a tea, a zöld tea, az energiaitalok és a forró csoki is tartalmaz koffeint, ezeket is igyekezz kerülni és helyettük igyál tiszta vizet és gyógynövényből vagy gyümölcsből készült teát. Ne igyál alkoholt Az alkohol vízhajtó hatású, vagyis gyakori vizelési inkontinencia torna vált ki. Az alkohol elhagyása segíthet enyhíteni az inkontinencia tüneteit.

Igyál sok vizet Igyál napi 2 liter vizet de sokkal többet neha az orvosod nem javasol ettől eltérő mennyiséget. Sok inkontinenciában szenvedő ember igyekszik kevesebbet inni, azt gondolva, hogy ezzel el tudják kerülni a problémákat. Valójában a folyadékbevitel csökkentése rontja az inkontinenciát, ugyanis csökkenti a hólyag kapacitását. Fontos, hogy a napi folyadékbevitel lehetőleg inkontinencia torna csak tiszta vízből álljon.

Ügyelj arra, hogy mit eszel Kerüld a nagyon csípős és savanyú ételeket, a citrusgyümölcsöket, mivel ezek irritálhatják a húgyhólyagot és ronthatják az inkontinencia tüneteit.

inkontinencia torna

Ugyancsak érdemes kerülni a vízhajtó ételeket, mint pl. Szedj étrend-kiegészítőt A tökmagról és a szójáról számos klinikai tanulmány igazolja, hogy kitűnő hatással vannak a húgyhólyagfunkcióra és támogatják a húgyhólyag egészségét. A pozitív hatás eléréséhez elegendő mennyiséget kell napi rendszerességgel a szervezetbe juttatni ezekből, ami igazán csak étrend-kiegészítéssel lehetséges.

Éppen emiatt és további, hasonló kutatási eredmények miatt jutottunk arra, hogy ezt a két összetevőt elérhetővé kell tennünk a Netamin vásárlók számára is — így inkontinencia torna meg a Netamin UroVitál kapszula hölgyek részére.

Lehet, hogy érdekel